Na dziewiątej nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Sierpca, która odbyła się 6 grudnia 2024 roku, przewodniczący otworzył obrady i stwierdził obecność 14 radnych, co umożliwiło podejmowanie prawomocnych uchwał. Sesja została zwołana na wniosek burmistrza miasta, pana Jarosława Perzyńskiego, w celu omówienia i podjęcia uchwały dotyczącej zmiany uchwały nr 71/9/2019 w sprawie utworzenia Miejskiego Żłobka w Sierpcu oraz nadania mu statutu.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie, głosami 14 radnych "za". Następnie przystąpiono do omówienia projektu uchwały, a głos zabrał burmistrz, który wyjaśnił powody zwołania sesji. Podkreślił, że zmiana dotyczy zapisów o płatności za pobyt dzieci w żłobku, które od października są częściowo pokrywane przez ZUS. W związku z nowymi regulacjami, zmieniono termin wpłat, aby uniknąć problemów z ściągalnością opłat od rodziców.
Podczas dyskusji, radna Barbara Gil zwróciła uwagę na wcześniejsze zapisy w statucie dotyczące terminów płatności. Burmistrz potwierdził, że zmiana została wprowadzona w celu uproszczenia procesu, gdyż ZUS będzie odpowiedzialny za płatności, a nie rodzice. Radni wyrazili zrozumienie dla proponowanych zmian, a burmistrz zapewnił, że dzieci nie będą skreślane z listy żłobka z powodu opóźnień w płatności.
Po omówieniu projektu uchwały, przystąpiono do głosowania. Uchwała została przyjęta jednogłośnie, a jej zapisy wejdą w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Na zakończenie sesji przewodniczący podziękował wszystkim obecnym za przybycie i zamknął obrady.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.